اوج بالابر

تولید انواع بالابر توسط شرکت اوج بالابر با بهترین کیفیت و استاندارد های روز دنیا

اوج بالابر

تولید انواع بالابر توسط شرکت اوج بالابر با بهترین کیفیت و استاندارد های روز دنیا

شرکت اوج بالابر در سال 1375 به شماره ثبت 161660 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع بالابر های صنعتی متحرک با سیستم الکتروهیدرولیک و الکترومکانیک برقی با ارتفاع کاربردی 5 الی 20 متر و بالابر های نردبان کشویی چرخ دار دستی و انواع بالابر های ثابت باری و ویلچربر (معلول بر) با سیستم الکتروهیدرولیک و الکترومکانیک و انواع کلایمر را آغاز نموده است .این شرکت تحت مدیریت استاندارد و اتحادیه ماشین ساز و فلز تراش ایران و دارای واحد های طراحی مهندسی ، برنامه ریزی و کنترل (QC) و آموزش و ... و ارائه ضمانت کالا و خدمات پس از فروش فوری می باشد .بالابرهای شرکت اوج بالابر ضمن ایجاد ایمنی برای کابران و کاربری در ارتفاع های مختلف برای اپراتور و سرعت بهره وری در انجام کلیه کار های تأسیساتی و خدماتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد . این گروه تولیدی با استفاده از اخرین تکنولوژی روز و با کوشش ، نوآوری ، پرسنل مستعد و کارامد خود توانسته تولیدات خود را با کیفیت بالا وبیش از 45 نوع محصول با ابعاد و اندازه های مختلف محصولات خود را در اختیار کاربران صنایع محترم قرار دهد .

  • ۰
  • ۰

در بالابر خانگی هیدرولیکی، نیرو محرکه عبارت است از جک هیدرولیکی و پاوریونیت.
اجزای اصلی جک هیدرولیکی بالابر عبارتند از: سیلندر و پیستون. طول مسیر و ظرفیت مسافر بالابر به مراتب محدودتر از آسانسور است به همین دلیل، پیستون جک فقط به صورت تک استیج ساخته می‌شود و جک های دو استیج، سه استیج و چهار استیج در بالابر خانگی هیدرولیکی استفاده نمی‌شوند.
اجزای پاوریونیت عبارتند از: مخزن حاوی روغن هیدرولیکی، شیر برقی و نیز الکتروموتور و پمپی که باهم کوپله شده‌اند و در روغن غوطه ور هستند.
عملکرد سیستم هیدرولیکی بدین ترتیب است که بخشی از روغن مخزن پاوریونیت، از طریق یک شیلنگ فشار قوی به سیلندر جک پمپ می‌شود. در نتیجه، پیستون جک به حرکت در می‌آید و کابین متصل به آن به بالا می‌رود.
در بالابر خانگی هیدرولیکی، یک جک، کابین را مهار کرده است و مانع کابین سقوط می‌شود. با این وجود، اگر روغن از پاوریونیت و یا جک نشت کند و یا اینکه شیلنگ پاره شود و یا بترکد، تجهیزات ایمنی مانند فلو کنترل، پاراشوت و راپچر والو مانع می‌شوند که کابین سقوط کند. بالابر خانگی هیدرولیکی دارای مزایای مشابه با آسانسور هیدرولیکی است که به‌طور خلاصه به شرح زیر است:
1- افزایش ایمنی در برابر خطر سقوط کابین:
در بالابر خانگی کششی، کابین از طریق سیم بکسل جابه‌جا می‌شود. سیم بکسل‌ها بر اثر ساییدگی تدریجی و عدم رعایت ظرفیت مسافر پاره می‌شوند که منجر به سقوط کابین می‌گردد. ولی در بالابر خانگی هیدرولیکی، کابین توسط یک جک نگه داشته شده است و اصلا سقوط نمی‌کند. حتی اگر پاوریونیت و یا جک دچار نشتی روغن شوند و یا شیلنگ فشار قوی پاره شود و یا بترکد تجهیزات ایمنی مانند فلوکنترل، پاراشوت و راپچر والو مانع از سقوط کابین می‌شوند.
2- حرکت نرم و یکنواخت:
در بالابر خانگی کششی، چه موقع شروع به حرکت و چه موقع توقف، کمی شوک به کابین وارد می‌شود ولی در بالابر خانگی هیدرولیکی، فشار روغن، پیستون را به آرامی حرکت می‌دهد و باعث می‌شود که کابین با حرکت نرم و یکنواخت به سمت بالا و یا پایین حرکت کند.
3- حرکت بدون صدا:
در بالابر خانگی کششی، حرکت سیم بکسل‌ها باعث ایجاد صدا می‌شود ولی در بالابر خانگی هیدرولیکی، حرکت پیستون کاملا نرم و آرام و بدون صداست.
4- توقف ملایم‌تر و هم‌تراز شدن کابین با سطح طبقات:
شیر برقی برای تنظیم سرعت بالابر خانگی هیدرولیکی به‌کار می‌رود. هنگام حرکت پیستون، کابین با حرکت آرام به سطح طبقه می‌رسد و هنگامی که به‌طور کامل توقف می‌کند با سطح طبقه هم‌تراز می‌شود.

5- صرفه‌جویی در مصرف برق با موتور خاموش در حرکت رو به پایین:
در بالابر خانگی هیدرولیکی، هنگام حرکت رو به بالا، الکتروموتور روشن می‌شود و پمپی که به الکتروموتور کوپله شده، روغن را از طریق یک شیلنگ فشار قوی به فضای سیلندر جک می‌فرستد. این وضعیت باعث می‌شود که پیستون به سمت بالا حرکت کند. ولی موقعی که کابین رو به پایین حرکت می‌کند، موتور خاموش می‌شود و شیر تخلیه روغن باز می‌شود و روغن از سیلندر به پاوریونیت باز می‌گردد که موجب می‌شود که پیستون پایین بیاید.
6- دسترسی سریع به موتورخانه هنگام بروز خرابی و یا حوادث:
بالابر خانگی هیدرولیکی، نیاز به فضای موتورخانه ندارد بلکه پاوریونیت و تابلو برق در پایین‌ترین ایستگاه و نزدیک به سازه بالابر قرار می‌گیرند. اگر بالابر دچار خرابی و یا حوادثی از قبیل آتش‌سوزی و زلزله شود به‌ سرعت می‌توان به تعمیرات و یا امداد و نجات مصدومان پرداخت.
7- کاهش گرمای محیط از طریق خنک شدن الکتروموتور توسط روغن:
در بالابر خانگی کششی، هنگامی که الکتروموتور در حال کار است محیط اطراف آن، گرم می‌شود ولی در بالابر خانگی هیدرولیکی، الکتروموتور، از نوع غوطه‌ور در روغن است و حرارت خود را به روغن انتقال می‌دهد.
8- امکان تنظیم سرعت تا 0.2 متر بر ثانیه:
با استفاده از شیر کنترل هیدرولیکی می‌توان سرعت بالابر خانگی هیدرولیکی را تنظیم کرد. این سرعت حداکثر تا 0.2 متر بر ثانیه قابل تنظیم است.

 

  • ۹۹/۰۲/۲۹
  • علی قطب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی